Saturday, November 29, 2008

Cuti

Tamatlah sudah pengajian kita untuk semester 1 tahun 4 ini dengan berakhirnya Automotive Styling Presentation pada Rabu lepas. Maka bermulalah cuti penggal semester ini yang sangat ditunggu-tunggu oleh rakan-rakan seperjuangan sekalian.

Tempoh cuti sebulan ini bolehlah digunakan untuk merehatkan minda dan fizikal setelah digunakan dengan bersungguh-sungguh demi untuk menyiapkan segala tugasan dan projek yang bertimbun banyaknya.

Ada dikalangan rakan kita yang mengambil peluang cuti ini dengan bekerja untuk menambah duit poket. Sikap berdikari seperti ini boleh dijadikan contoh untuk diri saya sendiri dan juga rakan-rakan yang lain. Sekurang-kurangnya tidak membuang masa dan duit dengan melakukan perkara-perkara yang tidak berfaedah.

Masa yang terluang seperti ini juga boleh dimanfaatkan untuk melancong bersama keluarga. Banyak tempat yang menarik di Malaysia ini yang boleh dilawati. Bak kata orang jauh perjalanan luas pemandangan. Alamilah keseronokkan bercuti di Malaysia!

Kepada rakan-rakan yang tidak dapat pulang untuk bercuti dek kerana tugas iaitu menyiapkan PSM, dinasihatkan jangan bersedih. Lakukanlah tugas ni dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh. Perlu diingat, tugas ini bukan untuk sesiapa tetapi untuk kepentingan diri kita juga. Berdasarkan perancangan awal, saya terpaksa pulang dari cuti lebih awal untuk menyiapkan PSM ini.

Hari Raya Aidiladha bakal menjelang tidak lama lagi. Sekiranya kita mempunyai wang yang mencukupi, maka bolehlah kita mengerjakan ibadah korban untuk tahun ini.

Jaga keselamatan dan kesihatan diri masing-masing semasa cuti ini. Perjuangan kita belum selesai dan masih banyak lagi perkara yang perlu dilakukan dan diselesaikan.

Akhir kata, saya ingin mengucapkan Selamat Bercuti dan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua. Hingga bertemu lagi dilain hari dan waktu, Insyaallah.

6 comments:

Mohd Hanif B Md Yusuf said...

bila ko nk blk ni??. hehe.. kng xder tiket, nges ko kng..

Syammil said...

relax..nama pun cuti..aku tgh holiday kat Melaka la ni..

melawat Melaka bererti melawat Malaysia..

geng sardin said...

lg best kalu b'cuti ngan keluarga.ngan adik beradik, sedara mara, anak buah dll..ni hg asyik bwk abu je kat ekoq hg.

Syammil said...

agak2 la man..nanti aku blk gak ke pangkuan family..

k.e.r.i. said...

tak yah balik la syammil.

siapkan psm tu dulu.

Syammil said...

encree..don't worry.aku balik sini awal seminggu.spend time utk psm..haha