Saturday, January 2, 2010

Isu Kalimah Allah: YB Zul Hentam YB Khalid


Antara desakan yang dibuat oleh YB Zulkifli Nordin terhadap YB Khalid dan kepimpinan PAS berkaitan dengan isu kalimah Allah:

1. YB Khalid Samad supaya menimbang keluar daripada PAS dan menyertai mana-mana parti lain pilihan beliau termasuk DAP;

2. kepimpinan PAS perlu mengambil tindakan disiplin yang jelas terhadap YB Khalid Samad agar memberi mesej yang jelas kepada umat Islam khususnya bangsa Melayu bahawa PAS tidak bersekongkol dengan beliau dalam beberapa isu tersebut diatas. Malahan saya mencadangkan kepada kepimpinan PAS supaya menimbang mengambil tindakan memecat keahlian YB Khalid Samad daripada PAS. Kegagalan kepimpinan PAS mengambil tindakan akan memberi gambaran negatif terhadap kepimpinan PAS, dan menjejaskan imej dan persepsi PAS sebagai wadah perjuangan Islam.


3. Kepada rakan-rakan bukan Islam khususnya penganut Kristian dan Punjabi yang beriya-iya mahu menggunakan perkataan ALLAH, saya seru kamu semua supaya marilah kita menyembah ALLAH Tuhan yang Satu. Marilah kamu memeluk agama Islam. Apabila kamu memeluk Islam dan mengangkat syahadah mengaku ALLAH Tuhan yang Satu, kamu boleh menggunakan nama ALLAH sebanyak mana yang mungkin, dan kamu boleh menulis nama ALLAH sebesar mana yang kamu mahu.


Artikel penuh boleh dibaca disini http://zul4kulim.blogspot.com/2010/01/menyanggah-yb-khalid-samad.html

Apa komen pemimpin PAS dan PKR lain?

4 comments:

Anonymous said...

YANG BERCAKAP PUN TAK SERUPA BIKIN !!! SEKADAR MENCARI GLAMOUR ANTARA MEREKA

Syammil said...

aku, pasbuih dan siamang..dia baik sikit daripada mereka yang terus diam membisu..

iTaCHie said...

dalam isu ni kita xleh la nak politik kan sbb ni isu agama malangnya ramai ambik kesempatan mempolitikkan isu ni. terlebih dahulu saya brcakap bukan utk meyokong mana2 pihak sbb sblum kita kemukakan sesuatu isu kita kna kaji sdalam2nya akan isu tersebut. Dalam Kalimah suci Lailahaillallah bermaksud ak tiada tuhan yg disembah melainkan Allah. maka persoalannya di sini apakan maksudnya itu. di sini telah diperjelaskan bahawa sememangnya tiada tuhan yg disembah melainkan Allah. Allah itu adalah Tuhan yg Esa. tiada tuhan selain Allah. Maka di sini jelas pemahaman kita bahawa kita percaya Tuhan Islam adalah Allah, Tuhan Kristian juga Allah, hindu buddha suma adalah Allah tetapi yg berbeza nya adalah syariat.Hanya Islam sahaja yang menepati ciri2 yang Allah kehendaki sebagai method yg digunapakai untuk mengadapnya di Akhirat kelak bersesuaian dengan firman Allah dalam surah Al- Maidah "Pada hari ini telah Ku sempurnakan untuk kamu agama mu, dan telah Ku cukupkan kepada mu nikmat-Ku dan telah Ku redhai Islam itu jadi agama mu" maka secara jelas juga segala agama2 di dunia ini tidak lagi diterima Allah.

Persoalan nya di sini mengapa Kristian benar2 mahu menggunakan Kalimah Allah dalam gereja? kita sudah sedia maklum bahawa pihak gereja sentiasa punya cara untuk cuba memesongkan akidah umat islam.di sini lah peranan kita umat islam mempertahan kan agama suci ini. cuba kita berfikir dengan lebih luas kita tahu mereka 2 golongan sesat tetapi percaya akan kewujudan Allah maka mengapa kita xgunakan peluang ini cuba membawa mereka ke jalan yg benar membetulkan akidah mereka yg percaya akan trinity dan sebagainya 2. renung2kan dan selamat beramal.:)

Anonymous said...

yb zul bodohhh....truely bangang...x phm strategi..x phm politik...ckp berdegar2..kononyna dia pejuang...caitttt...taik luu...igt nie..yg hak akan ditewaskan yg batil klu yg hak xpunya strategi...igt blik cmne perang siffin berlaku...bodo luu yb zul